Oprah's Big Give

Sitter och tittar på slutet av finalen i Oprah's Big Give. Det handlar om att ge till dom som behöver det. Som nu i finalen till exempel gav dom pengar till en skola så dom kunde bygga en ny idrottsplats, för att idrotter håller ungarna borta ifrån gatan. Och en tjej i finalen fixade matlagningskurser på ett barnsjukhus, för att visa dom att dom kan klara ddet själva och att det finns en värld utanför sjukhuset. För de barnen ligger där i många, många år. Och det bästa med showen är att dom vet inte att vinnaren får 1 miljon dollar. (De får behålla hälften och hälften ska doneras bort). Dom brydde sig inte om dom fick något för det eller inte. Det tycker jag är det bästa.

Jag älskar det programmet, jag skulle också vilja göra något sånt. Hjälpa andra, göra något bra. Men samtidigt är jag en drömmare, det är sällan jag faktiskt gör saker, haha. Men någon gång ska jag göra något. Tänk er vad bra det skulle kännas. Typ att donera pengar, jobba på ett kök som ger mat till hemlösa, nånting.

Men nu ska jag gå och ta en lång och varm dusch.

Och grattis till Stephen som vann ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0