Thailand 2011



Har haft en period nu då jag inte orkat blogga. Men på förfrågan ska jag fortsätta med Thailand-resan. Vi bodde alltså först på Koh Chang Paradise Resort och Spa, som ligger på stranden Klong Prao på Koh Chang. Det var jättemysigt och sådär.
Sedan flyttade vi till Kacha Hotel & Spa på white sand beach. Klong Prao är en lite mindre (trots allt längre) och tystare strand, medans White sand beach är "the thing" liksom. Där ligger ala affärer och resturanger, och ibland är det skönt att bo vid andra resturanger. Så vi fick lite av båda världarna helt enkelt.
Efter det åkte vi till Bangkok, och bodde på Siam city Hotel, världens mysigare hotell som vi brukar bo på när vi är i Bangkok :) Vi var där i 4/5 dagar och shoppade, shoppade och shoppade. Vi gick även på bio, på min favorit-bio Nokia Ultra Screen som ligger i Siam Paragon, och såg The Green Lantern. Helt ovetande om vad det var, sedan när vi kom hem fick vi veta att den inte ens hade börjat gå på reklam hemma i Sverige. Vi hade inte tänk på att allt händer tidigare i Thailand, haha :)



Nokia Ultra Screen- bion jag berättade om.
Man sitter två och två i stora mysiga fåtöljer, riktig lyxbio :)




En bild från vår absoluta favorit-resturang Bar-B-Q Plaza. Man beställer
in rått kött och steker det själv på den lilla grillen som står på varje bord :)



Min lilla älskling med Jackie Chang, haha eller bara en vaxdocka. I Bangkok
har dom nämligen en Madame Tussauds, med flera vaxdockor utställda
i flera av de stora shopping-centrumen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0