Contrast~



Älskar att fota kontraster. Och det behöver inte nödvändigtvis vara kontraster med färger. En sak som fick mig helt fast vid Thailand när jag var liten, var den stora kontrasten i landet. Att fattigdom och rikedom blandas. Om du någonsin åker till Bangkok, åk upp riktigt högt upp i ett hus, eller bara några våningar räcker, och kolla ut. Du kommer att se höghus, villaområden och små skjul, alla brevid varandra. Det gör mig så fashinerad, jag älskar det! Det ä lite förklaringen till bilden ovan, kontrasten mellan natur och storstad, mitt i Stockholm. Och med extra betoning på naturen i staden, är det såklart sol på natursidan och skugga på stadssidan.



Men sedan, vem kan stå emot ett sånt här ögonblick? En morgon på väg till skolan är det dimma på ena sidan av vägen, och jag tror att någon har photoshopat med mina ögon. Allt var svartvitt på ena sidan. Och såklart var natursidan i färg. Älskar att det blir som en klar linje, precis vid trotoarkanten, där färg möter svartvitt.



Och undertexten med de här två bilderna är väl att jag älskar natur, och bara var på rätt plats vid rätt ögonblick för att få till det med betoningen på naturen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0