Mys-dag!

Har haft en riktigt mysig dag idag. Legat i sängen i stort sätt hela dagen och tittat på The Hills. Försöker ju att överleva den här veckan, längtar bara tills det tar slut. Har 0 energi i kroppen, behöver en semester eller något. Var i skolan en kortis imorse, hade film-lektion. Kom dit, och min grupp var och filmade utan att berätta det, så jag fick sitta där ändå. Men det var skönt, fick mer gjort än om dom hade varit där. Lärde mig lite nytt i AfterEffects, alltså animeringar till film. Lärde mig hur man använder keying (när man har filmat med green-screen och sedan lägger till en annan bakgrund), hur man får in en textruta (ungefär som den lilla rutan som kommer där det står vilken låt det är, på MTV) och hur man gör pratbubblor i rörelse (som till exempel följer efter en person som rör på sig). Det var ganska roligt att lära sig, och kul att kunna. Dessutom var det inte svårt alls! Det bästa med det, haha :)


Bild från i vintras (och då menar jag December, då är det vinter!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0